Regulamin sklepu internetowego
Niniejszy Regulamin określa zasady zawierania umów sprzedaży produktów przy wykorzystaniu sklepu internetowego działającego pod adresem internetowym: www.nagrzewnicemaster.com.pl .
§ 1
INFORMACJE OGÓLNE
- Sklep internetowy działający pod adresem internetowym: www.nagrzewnicemaster.com.pl (dalej jako: „Sklep internetowy”) prowadzony jest przez Sebastiana Trojanka prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą CONDESA Sebastian Trojanek, z miejscem prowadzenia działalności w Warszawie (04-987) przy ul. Wał Miedzeszyński 10, REGON: 141221513, NIP: 8261939453, (dalej jako: „CONDESA”, „Sprzedawca”).
- Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy:
- drogą mailową: sebastian@condesa.pl ,
- telefonicznie: +48 22 435 79 06, +48 506 075 762
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż produktów za pomocą sieci Internet (dalej jako: „Produkty”).
- Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej www.condesa.pl odnoszące się do umieszczonych tam Produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty handlowej w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz stanowią zaproszenie do zawarcia umowy określone w treści art. 71 Kodeksu cywilnego.
- W Sklepie internetowym sprzedawane są wyłącznie Produkty oryginalne, objęte gwarancją producenta - na warunkach określonych w kartach gwarancyjnych poszczególnych Produktów.
- Ceny Produktów są cenami brutto (zawierają podatek VAT). Ceny Produktów są aktualne, jednakże Sprzedawca zastrzega sobie prawo do ich zmiany. W wypadku zmiany cen Produktów, osoba składająca zamówienie w Sklepie internetowym (dalej jako: „Klient”) zostanie poinformowana o tym fakcie przed realizacją zamówienia, z zastrzeżeniem, iż zamówienie zostanie zrealizowane przez Sprzedawcę po akceptacji nowej ceny Produktu przez Klienta.
§ 2
ZAKŁADANIE KONTA W SKLEPIE INTERNETOWYM
I WARUNKI TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
- W celu złożenia zamówienia w Sklepie internetowym, Klient może założyć konto użytkownika, które umożliwia mu śledzenie statusu realizacji zamówienia oraz historii zamówień (dalej: „Konto użytkownika”).
- Aby założyć Konto użytkownika Klient powinien kliknąć znajdujący się na stronie internetowej Sklepu internetowego odpowiedni przycisk, a następnie wskazać swoje dane osobowe, a także adres mailowy oraz dane adresowe.
- Warunkiem założenia Konta użytkownika jest wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Sprzedawcę.
- Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek jest niezbędne w celu założenia Konta użytkownika oraz realizacji złożonego zamówienia.
- Do korzystania ze Sklepu internetowego, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu IE, Chrome, Opera, Firefox.
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
- zainstalowany program FlashPlayer.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
§ 3
SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ
- Składając zamówienie Klient oświadcza, iż zapoznał się z niniejszym Regulaminem i akceptuje jego warunki.
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę poprzez skorzystanie z funkcji dodania produktu do koszyka oraz następnie poprzez zatwierdzenie zamówienia.
- Przed ostatecznym zatwierdzeniem zamówienia, Klient będzie miał możliwość:
- zalogowania się na Konto użytkownika,
- założenia Konta użytkownika,
- zatwierdzenia zamówienia bez zakładania Konta użytkownika – w tym wypadku Klient, w celu realizacji zamówienia zobowiązany jest wskazać swoje dane osobowe: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu kontaktowego. § 2 ust. 1 i 2 stosuje się odpowiednio.
- Klient może wprowadzić ewentualne korekty do zamówienia tylko przed zatwierdzeniem. Każde zamówienie, które zostanie odrębnie zatwierdzone będzie traktowane przez Sprzedawcę jako osobne zamówienie. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość braku realizacji zamówienia, w przypadku wskazania przez Klienta niekompletnych lub błędnych danych.
- Sprzedawca akceptuje następujące formy zapłaty za zamówienie:
- przedpłata przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany w wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia,
- szybkie płatności Dotpay bezpośrednio z rachunku bankowego (obecnie dostępne przelewy to:
mBank, Multibank, Płace z Inteligo, Przelew24 (BZWBK), Pekao24, Millennium Bank, Kredyt Bank, Lukas Bank, iPKO (PKO BP), Alior Bank, BGZ, CityHandlowy, Polbank, Kredyt Bank). - pobranie,
- płatność gotówką – wyłącznie w przypadku osobistego odbioru zamówienia w miejscu prowadzenia działalności gospodarczej przez Sprzedawcę
- Sprzedawca w ciągu maksymalnie 3 dni roboczych (przez dni robocze rozumie się dni od poniedziałku do piątku), w godzinach: 8.30-16.30 potwierdza złożone przez Klienta zamówienie e-mailem lub telefonicznie, podając m.in. numer zamówienia, termin jego realizacji, sposób dostawy, kwotę do zapłaty. Brak potwierdzenia przez Sprzedawcę zamówienia w ww. terminie i w formie oznacza, iż nie zostało ono przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji.
- Umowa zostaje zawarta z potwierdzenia przyjęcia zamówienia przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmiany cen Produktów, wprowadzania nowych Produktów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych prowadzonych w Sklepie internetowym bądź wprowadzania zmian w zasadach ich przeprowadzania.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia bez podania przyczyny po uprzednim poinformowaniu Klienta.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość anulowania zamówienia, w szczególności w przypadku niemożności realizacji zamówienia z przyczyn leżących po stronie osób trzecich lub z innych przyczyn, na wystąpienie których Sprzedawca nie miał wpływu.
- W wypadkach określonych w ust. 9 i 10 powyżej, Sprzedawca zwróci Klientowi wszelkie środki pieniężne uiszczone przez Klienta na rzecz Sprzedawcy związane z realizacją zamówienia niepotwierdzonego lub anulowanego.
- Sprzedawca wraz z zamówieniem dostarczy Klientowi dowód zakupu w postaci faktury VAT lub paragonu fiskalnego (w zależności od wyboru Klienta).
§ 4
WARUNKI DOSTAWY
- W zależności od wyboru Klienta, zamówione Produkty zostaną wysłane do Klienta, bądź Klient zostaje poinformowany o możliwości odbioru Produktów,
- W zależności od dostępności zamówionego przez Klienta Produktu, czas realizacji zamówienia przez Sprzedawcę wynosi 2-7 dni roboczych. Co do zasady, zamówione Produkty winny zostać dostarczone do Klienta następnego dnia roboczego liczonego od dnia wysyłki Produktu. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy w przypadku uchybieniu ww. terminowi.
- W zależności od dostępności i popularności Produktu, czas realizacji zamówienia może się wydłużyć, o czym Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę. Zamówione Produkty wysłane w piątek zostaną dostarczone Klientowi w poniedziałek.
- Zamówione Produkty mogą być według wyboru Klienta:
- odebrane osobiście, po uprzednim poinformowaniu Klienta przez Sprzedawcę o możliwości odbioru zamówionych Produktów, przy czym odbiór osobisty jest bezpłatny, bądź
- dostarczane odpłatnie przez Sprzedawcę za pośrednictwem współpracującej ze sprzedawcą firmy kurierskiej (dalej jako: „kurier”) na adres wskazany przez Klienta w zamówieniu.
- Zamówione Produkty są umieszczone w oryginalnym opakowaniu.
- Zamówione Produkty są zapakowane wraz z pełną dokumentacją Produktu, w tym książką gwarancyjną, którą należy zachować.
- Sprzedawca zastrzega, iż kurier jedynie zdejmuje Produkty z pojazdu, a ewentualna usługa w postaci wniesienia Produktu do wskazanego uprzednio przez Klienta w zamówieniu miejsca jest dodatkowo płatna.
- Zamówienia są realizowane przez Sprzedawcę wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polski.
§ 5
ZASADY ODBIORU PRZESYŁKI
- Zasady odbioru przesyłki są następujące:
Klient oczekujący na przesyłkę powinien przygotować narzędzie, którym będzie mógł przeciąć taśmy i opakowanie zewnętrzne przesyłki w celu sprawdzenia zawartości.
2) w obecności kuriera:
a) należy sprawdzić stan zewnętrzny przesyłki,
b) pokwitować i odebrać przesyłkę,
c) rozpakować i sprawdzić stan oraz kompletność przesyłki.
- Jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości typu: uszkodzenia mechaniczne, niekompletności zamówienia lub niezgodności towaru dostarczonego z Produktem zamówionym, należy zażądać od kuriera lub od osoby wydającej Produkt, sporządzenia protokołu szkody. Zaistniałe zdarzenie Klient zobowiązany jest niezwłocznie zgłosić telefonicznie i przesłać kopię protokołu szkody (fax'em, mailem lub pocztą do Sprzedawcy). Protokół szkody jest jedyną podstawą roszczeń Klienta wobec CONDESA.
- Klient ponosi pełną odpowiedzialność za przyjęcie bez zastrzeżeń przesyłki, której uszkodzenie jest widoczne z zewnątrz oraz za wszelkie skutki niesporządzenia protokołu szkody, w tym w szczególności odmowę uwzględnienia reklamacji przez przewoźnika.
§ 6
KOSZTY PRZESYŁKI
Aktualne koszty przesyłki wskazywane są każdorazowa na stronie Sklepu internetowego w zakładce „Koszty przesyłki” oraz dodatkowo wyliczane z chwilą dodania Produktów do koszyka, a przed potwierdzeniem zamówienia. Koszt przesyłki będzie uwzględniony na fakturze lub paragonie fiskalnym.
§ 7
WARUNKI GWARANCJI
- Wszystkie Produkty dostępne w Sklepie internetowym posiadają gwarancję producenta (dalej jako: „Gwarancja”). Gwarancja ważna jest wyłącznie wraz z dowodem zakupu Produktu (paragon, faktura), który należy okazać Sprzedawcy, serwisowi producenta Produktu lub innej upoważnionej osobie trzeciej wyznaczonej przez Sprzedawcę.
- Karta gwarancyjna wraz z instrukcją obsługi jest dołączana do zamówionego Produktu.
§ 8
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY Z TYTUŁU RĘKOJMI ZA WADY
- Sprzedawca odpowiada przed Klientem za wady fizyczne i prawne Produktu na zasadach i w terminach rękojmi określonej przepisami Kodeksu cywilnego.
- W przypadku stwierdzenia przez Klienta wystąpienia wady, Klient powinien niezwłocznie poinformować Sprzedawcę o tym fakcie w formie pisemnej lub dokumentowej (elektronicznej – za pośrednictwem e-maila).
- Klient wyraża zgodę, aby wszelka korespondencja dotycząca zakupionego Produktu, w tym w szczególności korespondencja dotycząca ewentualny wad, była przesyłana na adres e-mail Klienta wskazany w zamówieniu. Wysłanie wiadomości za pośrednictwem poczty e-mail na adres, o którym mowa w zdaniu poprzednim, uważa się za skuteczne doręczenie wiadomości w momencie wprowadzenia jej do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, że Klient mógł zapoznać się z jej treścią.
- Klient jest każdorazowo uprawniony do dokonania wiążącego dla Sprzedawcy wyboru czy stwierdzone wady chce usuwać na zasadach rękojmi czy też na zasadach gwarancji.
§ 9
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.
- Przekazanie przez Klienta jego danych osobowych jest całkowicie dobrowolne, jednakże niezbędne w celu dokonania rejestracji i złożenia zamówienia Produktu w Sklepie internetowym. Wszystkie udostępnione w Formularzu zamówienia dane osobowe Klienta są chronione i wykorzystane przez Sprzedawcę, w szczególności w celu dokonania sprzedaży, wysyłki i zafakturowania zamówionego Produktu. Sprzedawca może wykorzystać dane osobowe Klienta również m.in. do prowadzenia ewidencji Klientów, rozsyłania informacji promocyjnych dotyczących Produktów i Sklepu internetowego, o ile Klient wyraził na to zgodę.
- Przekazane przez Klienta dane osobowe nie będą nigdy przekazane przez CONDESA osobom trzecim, poza przypadkami, gdy ich przekazanie będzie konieczne do realizacji zamówienia ub będzie wynikało z przepisów obowiązującego prawa/decyzji właściwych uprawnionych organów publicznych.
- Na pisemne żądanie Klienta, Sprzedawca niezwłocznie usunie przekazane mu przez Klienta dane osobowe oraz zamknie konto w Sklepie internetowym (z zastrzeżeniem, iż postanowienia niniejszego ustępu nie dotyczą danych osobowych Klienta zawartych na wystawionych przez Sprzedawcę fakturach).
§ 10
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY
- Odpowiedzialność za działanie Sklepu internetowego ponosi Sprzedawca.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy, poza obowiązkami wynikającymi z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, jest ograniczona do odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady Produktu w przypadku sprzedaży konsumenckiej. Sprzedawca nie odpowiada za szkody i uszkodzenia powstałe w transporcie lub związane z opóźnieniem w dostawie lub niemożliwością dostarczenia zamówionego Produktu.
- W przypadku sprzedaży niekonsumenckiej, wyłącza się odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktu.
- O ile z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa nie będzie wynikało inaczej, odpowiedzialność Sprzedawcy będzie ograniczała się do szkody rzeczywiście poniesionej przez Klienta, spowodowanej z winy umyślnej Sprzedawcy, z wyłączaniem utraconych korzyści, z ograniczeniem odpowiedzialności CONDESA do wysokości wartości zamówionego przez Klienta Produktu.
§ 11
ZWROTY
- W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy sprzedaży w ciągu 14 dni od dostarczenia Produktu, umowa jest uważana za niezawartą, a Klient jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co Strony sobie wzajemnie świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, co oznacza, że oświadczenie o odstąpieniu będzie uznane za nieskuteczne, w szczególności w przypadku, gdy zwrócony Produkt posiada uszkodzenia mechaniczne, zabrudzenia, nosi znamiona używania poza zakresem dozwolonego użytku (a więc w zakresie niezbędnym do sprawdzenia czy rzecz jest sprawna – na zasadach analogicznych do możliwości sprawdzenia produktu w sklepie stacjonarnym) lub gdy jest niekompletny, jak również, gdy nie znajduje się w oryginalnym i nieuszkodzonym opakowaniu (o ile opakowanie nie daje się otworzyć bez jego uszkodzenia). Uprawnienie to przysługuje wyłącznie Klientom będącym konsumentami.
- Zwrot wzajemnych świadczeń powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni. Zwracany przez Klienta Produkt, oprócz warunków określonych w ust. 1 powyżej, powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak wystąpienia jakichkolwiek uszkodzeń w trakcie transportu. Produkt należy zwrócić wraz z kompletnym wyposażeniem, akcesoriami, jak również w oryginalnym opakowaniu oraz z dokumentami wydanymi przy jego sprzedaży na adres Sprzedawcy.
- Całkowity koszt zwrotu Produktu ponosi Klient.
§ 12
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej
- Klient będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- uzyskanie bezpłatnej pomocy w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich),
- złożenie wniosku o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. (Dz. U. poz. 1823) skierowanego do podmiotu uprawnionego do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich wpisanego do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który jest dostępny pod adresem: https/uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php
§ 13
ZUŻYTY SPRZĘT ELEKTRYCZNY I ELEKTRONICZNY
- Zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. 2005 Nr 180, poz. 1495 ze zm.), Klient, kupując sprzęt elektryczny lub elektroniczny (dalej jako: „sprzęt”), ma prawo zwrócić stary lub zużyty sprzęt tego samego rodzaju do sklepu, w którym kupił nowy. Klienci, którzy dokonali zakupu w Sklepie internetowym, wyrażający chęć skorzystania z ww. uprawnienia, proszeni są o odsyłanie zużytego sprzętu na adres: CONDESA ul. Wał Miedzeszyński 10 04-987 Warszawa
- Koszt przesyłki zużytego sprzętu na ww. adres ponosi Klient.
§ 14
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz pozostałe obowiązujące przepisy polskiego prawa.
- Zamówiony przez Klienta Produkt pozostaje własnością Sprzedawcy do momentu całkowitego uiszczenia przez Klienta należności za Produkt.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych przesyłania wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta oraz za usuwanie i blokowanie e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta.
- Zdjęcia Produktów zamieszczone na stronie internetowej www.condesa.pl mają charakter przykładowy i służą jedynie prezentacji konkretnie wskazanych w nich modeli Produktów. Różnice pomiędzy wizualizacją Produktu dostępnego w Sklepie internetowym wynikające z indywidualnych ustawień komputera Klienta (w szczególności kolor, proporcje, itp.) nie mogą być podstawą reklamacji i zwrotu zakupionego Produktu w Sklepie internetowym.
- Wszystkie nazwy Produktów oferowanych do sprzedaży przez Sprzedawcę w Sklepie internetowym są używane w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione lub zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 roku - Prawo własności przemysłowej (Dz. U. 2001 Nr 49, poz. 508 ze zm.)
- Do umowy sprzedaży Produktów w Sklepie internetowym stosuje się prawo polskie. Umowa zawierana jest w języku polskim.
- Wszelkie spory nieuregulowane w powyższym Regulaminie oraz wynikające z realizacji umowy sprzedaży Produktów będą rozstrzygane przez Sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.01.2017 r.